Nu op de radio: Archipel bij nacht

Albert Heijn en Gall Ouddorp scoren positief in mystery bezoek

Foto

logo_albertheijnPer 1 januari 2014 mag aan jongeren onder de 18 geen alcohol of tabak meer worden verkocht. Ook mogen jongeren tot hun 18e geen alcohol bij zich hebben in het openbaar. In een onlangs gehouden onderzoek bleek dat de Albert Heijn en Gall&Gall hiermee goed bezig zijn.

Een groot aantal partners startte in 2014 de NIX18-campagne, waaronder supermarkten en slijterijen. De gemeente Goeree-Overflakkee bezocht in 2014 de supermarkten en slijterijen met een mystery-shopper. 'Ik ben blij dat de aandacht voor deze nieuwe regel wordt nageleefd', aldus supermarktondernemer Martin de Berg van Albert Heijn Ouddorp en Gall&Gall Ouddorp. Beide winkels kwamen met een 100% score goed uit het bezoek. "Niet alleen intern besteden we aan dit item veel aandacht, maar daarnaast controleren de Albert Heijn supermarkten elkaar op deze regels". Doel van de campagne is het versterken van de sociale norm ‘niet drinken en roken tot je 18e'. De campagne richt zich op de hele samenleving, meer in het bijzonder de omgeving van jongeren. Iedereen zou het normaal moeten gaan vinden als jongeren voor hun 18e niet roken of drinken.